Muziekcommissie

De muziekcommissie bestaat uit de dirigent, de beheerder van ons muziekarchief, een lid van het Concertorkest en een lid van het Amusementsorkest.

De commissie zoekt naar geschikte muziek voor de orkesten en zorgt voor de aanschaf van de bladmuziek. Een evenwichtige samenstelling van het muzikale programma behoort ook tot de taken. Daarnaast draagt de beheerder zorg voor het zeer uitgebreide archief van AVO.

De leden van de orkesten kunnen hun muzikale wensen aan de commissie kenbaar maken. Ze kunnen ook zelf een muziekstuk aandragen.

Als u vragen heeft over ons muziekarchief dan kunt u met Margreet Hunik van de muziekcommissie contact opnemen.

Paul Beekhuizen (2007) - accordeonverenigingoosterbeek.nl

De muzikale leiding van onze orkesten is sinds 1997 in handen van Paul Beekhuizen. Paul kreeg als kind al accordeonles van Bep Karel, dirigente van AVO van 1954 tot en met 1997. Hij speelde van 1976 tot en met 1996 in de diverse orkesten van AVO.

Van 1994 tot 1996 kreeg Paul de fijne kneepjes van het dirigeren aangeleerd door John Holvast en Ben van den Bosch in een tweejarige opleiding assistent-dirigent. Deze opleiding vulde hij in 2000 aan met het Certificaat amateurdirigent. Voor het praktijkexamen voor dat certificaat kreeg hij door de examencommissie een uitzonderlijke 10 uitgereikt.

Het wekelijkse studeren met de orkesten en het geven van concerten blijven voor hem een uitdaging: meestal is het hard werken maar dat wordt allemaal vergoed door die momenten waarop er een soort magie door het orkest trekt en ineens alles op zijn plaats lijkt te vallen en alles ook klopt. Het gevoel dat je dan als dirigent hebt, dat je je orkest werkelijk aan een soort lijntje hebt, dat is met maar heel weinig te vergelijken, vindt Paul.

Paul stelt zich ten doel om aan een zo breed mogelijk publiek te laten horen hoe veelzijdig de mogelijkheden van een accordeonorkest wel niet zijn. Ten onrechte wordt het instrument door velen, ook zij die zich muziekkenner noemen, niet serieus genomen. Met zijn vele eigen arrangementen probeert hij bovendien ook een zoveel mogelijk uniek repertoire voor AVO op te bouwen.

Met uw vragen kunt u altijd bij onze dirigent terecht.

CD

Er zijn CD's te koop van onze jaarconcerten 2000 tot en met 2013. De kosten bedragen € 7,50 per CD.

U kunt de CD's bij onze penningmeester bestellen.